Bulharsko 2017

Koudy, Pavel, Milan, Michal a Inža s Martinou

1.den – Šírava

V pátek 30. června jsme vyrazili na plánovanou dovolenou směrem na nedaleký východ. První den jsme se přesunuli na Slovensko a přenocovali na Šíravě. Tam zrovna probíhaly bujaré oslavy konce školního roku. Snad všichni mladí lidi z celého východního Slovenska se účastní každý rok tohoto večírku a my náhodou byli u toho. Všechno probíhalo celkem v pohodě, až na vyrušení místního opilého vandala, který se nám dobýval v noci do chatky. Dokonce rozbil i okýnko chajdy, ale důležité pro nás bylo, že ho naše motorky nezajímaly.

2. a 3.den – Koločava

Ráno jsme se vzbudili do šíleného deště, který nás doprovázel až skoro do Koločavy. Navlékli jsme nepromoky a jeli směrem k Užhorodu. Tady nás překvapila asi osmihodinová fronta, ale podařilo se nám přemluvit celníky a odbavili nás přednostně. V Koločavě jsme se ubytovali na četnické stanici a tam zůstali 2 noci. Po takovém slejváku bylo nutné se pořádně usušit a navíc Koudy pořešil menší problém s motorkou. V neděli jsme si prošli Koločavu, skanzen, památník Nikola Šuhaje a jiná zajímavá místa.

4.den – Rumunsko

V pondělí 3.7. jsme vyrazili po “nové” cestě směrem Rumunsko. Tam na nás čekal Inža s Martinou. Ti byli na domluveném místě dřív jak my a podařilo se jim najít super ubytování s luxusní snídaní z domácích surovin.

5. a 6.den – Moldávie

V Moldávii přijíždíme do jejich nejznámějšího vinařského města Cricova. Tam se ubytováváme v luxusním apartmánu Vila FAMILY zase na 2 noci, abychom si mohli udělat exkurzi po unikátním vinařském kombinátu se 120 km dlouhými sklepy, 95 metrů pod zemským povrchem se zrajícími špičkovými víny a sekty vyráběnými tradiční francouzskou metodou.

7.den

Přesunujeme se do Rumunska. Trajektem přes Dunaj se dostáváme k dunajské deltě, tam se ubytováváme v kempu v pěkných chatkách. Večer kasika, popíjíme a grilujeme, ale další den se zdržovat nechceme, také kvůli dotěrným komárům. Tady se loučíme s Milanem, protože jeho zadní pneu by asi další cestu nevydržela, tak jede nejrychlejší cestou domů.

8.den

Konečně se dostáváme k Černému moři. Aby nebyla nuda, Inža shání ve Varně brzdové destičky. Ty se mu podaří objednat a jedeme dál směrem k Burgasu hledat kemp. Kdo by to byl řekl, že žádné kempy v této oblasti nejsou… Rozbíjíme si teda bivak pod širákem na pláži u města Shkorpilovtsi. Naštěstí hospody na pláži fungují, takže nakonec dobrá volba.

9. a 10.den

Ráno nás vyhání výběrčí parkovného. Inža si jede pro destičky a ostatní jedeme hledat kemp někam poblíž Burgasu. Našli jsme cosi u Sozopolu. No strašné, Bulhaři si s investicemi do kempů asi hlavu nedělají, nicméně jsme postavili stany a zůstali opět 2 noci a užíváme si bulharského moře.

11.den

Počasí nám od příjezdu k dunajské deltě přeje a obloha je vymetená. Naopak se teplota vyhoupla nad nepříjemných 30°C. Jedeme směrem do bulharských hor do motokempu v Idilevo. Tam se zase ubytováváme na 2 noci. Super ubytování pro motorkáře, odkud se dají projet zajímavá místa v Bulharsku.

12. den

Navštívili jsme skanzen, kostel, projeli Shipka pass atd. V Kauflandu jsme nakoupili maso a večer opět pogrilovali.

13. den

Přesunujeme se do Srbska. Hedáme nějaké pěkné místo u Zavorsko jezero, ale nic nás tam nenadchlo, tak jedeme dál. Nacházíme hotel ve městě Knjazevac. Sice nemají volno, ale majitelka nás zavezla do luxusního komplexu ve vesničce Jelasnica. Tam si to užíváme.

14. den

Po snídani jedeme k Dunaji na srbskou stranu Banátu. Našli jsme kemp ve slušném rekreačním středisku ve městě Veliko Gradiště. Tady naposledy stavíme stany, večer pivo, tanec, klobása a spát.

15. den

Ráno se přesunujeme jen asi 120 km ke kamarádovi Martiny a Inži. Ten nám pronajímá byt, dělá exkurzi po Bělehradě a večer grilujeme a popíjíme, jako každý večer.

16. den

V Bělehradě najíždíme na dálnici a sjíždíme až v Břeclavě. V sobotu 15.7. okolo 19:00 přijíždím domů.